Våra lokaler

Välkomna in till oss på Entréskolan i Enköping!

Entréskolan i Enköping ligger på Sankt Larsgatan 2c ett stenkast från Enköpings station.

Våra lokaler är fördelade på två våningsplan och förutom traditionella klassrum är lokalerna specialanpassade för Entréskolans estetiska profiler med bland annat danssal och teaterscen.

Vi tar av oss skor och ytterkläder i vår entréhall och alla elever har ett låsbart skåp för att skapa en hemtrevlig och lugn miljö inomhus på skolan.

Välanpassade salar för alla ämnen – På skolan finns välanpassade och välutrustade lokaler för alla ämnen med bl.a. klassrum, grupprum, hem- och konsumentkunskap och NO-laborationer. För våra estetiska ämnen finns bildsal, två salar för slöjd där den ena är inriktad på textila material och den andra på trä- och metallslöjd, musikstudios för ensemblespel och körsång, danssal för dans och en teatersal för vår teaterundervisning. På skolan finns en mindre idrottshall för enklare idrott och utomhus finns en stor bollplan med möjlighet till både basket och fotboll. Vid behov av större salar eller andra typer av idrottsaktiviteter bokas i perioder olika lokaler beroende på tema, t.ex. i simhall, friidrottsarena eller ishall.

Rastverksamhet – På rasterna finns möjlighet till olika sorter av aktiviteter både ute och inne. Inomhus finns ett aktivitetsrum med pingis, biljard och air hockey samt ett lugnare ytor med soffor och småbord. På skolgården finns möjlighet för utomhusaktiviteter med bollplan, pingisbord, klätterställning, gruppgungor, bänkar och bord.

Bibliotek – På skolan finns ett bibliotek med både skönlitteratur och fackböcker. I biblioteket finns rum för tyst läsning, bokprojekt och studier.

Matsal – Matsalen används för skollunchen men även som aula vid större samlingar och avslutningar och här finns också vår teaterscen.

Uthyrning kvällstid och helg

På kvällstid och helger finns det möjlighet för andra företag, föreningar och privatpersoner att hyra idrottshallen och de estetiska salarna såsom danssal och teatersal.

Är du intresserade eller kanske du känner någon som är intresserad av att hyra?

Kontakta oss på info@entreskolan.se eller 010-20 70 777

Bildgalleri – Inre miljö