Kontakt

Entréskolan huvudman

AmiSgo AB Org.nr. 556814-8117

Adress:
Husknutsvägen 34
724 82 Västerås
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Telefon: vxl 010-20 70 777
Annan information:

Administrationen
För allmänna frågor kring antagning, köplats, inriktningsval etc. kontakta administrationen på 073-970 97 30, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Kontakt till skolan
För kontakt till skolorna gå till respektive kontaktsida.
Kontakt Entréskolan Enköping
Kontakt Entréskolan Eskilstuna
Kontakt Entréskolan Västerås
Kontakt Entréskolan Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Ekonomi: 073-970 97  30, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Utbildningschef: 070-88 99 608, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Lokaluthyrning
Våra skollokaler står ofta helt oanvända på kvällar, helger och lov. Under dessa tider hyr vi gärna ut våra lokaler till föreningar, företag, utbildningsföretag etc. Är ni som utbildningsföretag intresserade av att hyra några salar och klassrum underdagtid tittar vi gärna på om det går att få ihop med schemaläggningen.
Vid intresse kontaktar ni oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och uppger hur ert behov ser ut.

Klagomålshantering (3 nivåer)
Vårt mål är att bedriva en verksamhet där alla elever och vårdnadshavare känner sig nöjda med undervisningen och utbildningen på skolan. Men ibland kan det vara något som man funderar på eller som man känner sig missnöjd över.

Vi tycker att det är viktigt att det finns en dialog mellan skolan och hemmet. Om det är något som ni funderar på eller känner er missnöjda med vill vi att ni kontaktar oss så snart som möjligt så att vi kan åtgärda och förbättra vår verksamhet.

Har du ett klagomål som du vill ta upp följer klagomålshanteringen tre nivåer där vårt mål på Entréskolorna är att ni aldrig ska behöva gå längre än till nivå 1.

Nivå 1: Kontakta skolan
Om du är missnöjd över något på skolan ska du i första hand kontakta ditt barns lärare eller rektor på skolan. Du kan lämna in ditt klagomål på mail, telefon eller boka tid för ett besök på skolan. Vi kommer då så snart som möjligt att utreda ditt klagomål och återkoppla till dig om åtgärder.

Klagomål Entréskolan Enköping
Klagomål Entréskolan Eskilstuna
Klagomål Entréskolan Västerås
Klagomål Entréskolan Stockholm

Nivå 2: Anmälan till huvudmannen
Om du inte tycker att skolan gör det den ska trots att du har tagit upp ditt missnöje och lämnat in klagomål kan du göra en skriftlig anmälan till Entréskolans huvudman. Huvudmannen kommer då att utreda ditt klagomål och vidta de åtgärder som krävs utifrån vad som kommit upp utifrån utredningen.
-> Observera! Har du inte pratat med rektor först kommer huvudmannen att hänvisa dig tillbaka till rektor.

För att på bästa sätt kunna utreda ärendet önskar vi att anmälan skickas skriftligen. Du kan göra det genom e-post (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.), vanligt brev eller genom att skicka in din anmälan i nedan kontaktformulär. Vänligen beskriv ärendet så detaljerat som möjligt och ange vilka insatser skolan redan satt in och varför ni anser att dessa insatser inte räcker. Huvudmannen startar då en utredning av ärendet.

Nivå 3: Anmälan till skolinspektionen
Om du trots att du tagit upp ditt klagomål med både rektor och senare anmält ditt ärende till huvudmannen och du ändå anser att du inte får hjälp eller att något inte fungerar som det ska kan du vända dig till till Skolinspektionen.
-> Observera! Har du inte först anmält ditt klagomål till huvudmannen hänvisar Skolinspektionen oftast tillbaka ärendet till huvudmannen för utredning. Vänd dig därför alltid först till huvudmannen!

Kontaktbild

Kontaktformulär

Skicka ett mail. Alla fält markerade med en asterisk (*) är obligatoriska.

Log in

create an account