Klagomål

Klagomål

Vårt mål är att bedriva en verksamhet där alla elever och vårdnadshavare känner sig nöjda med undervisningen och utbildningen på skolan. Men ibland kan det vara något som man funderar på eller som man känner sig missnöjd över.

Vi tycker att det är viktigt att det finns en dialog mellan skolan och hemmet. Om det är något som ni funderar på eller känner er missnöjda med vill vi att ni kontaktar oss så snart som möjligt så att vi kan åtgärda och förbättra vår verksamhet. 

Du kan kontakta ditt barns mentor, lärare eller rektor på skolan. 

1. Kontakta skolan
Om du är missnöjd över något på skolan ska du i första hand kontakta ditt barns lärare eller rektor på skolan. Du kan lämna in ditt klagomål på mail, telefon eller boka tid för ett besök på skolan. Vi kommer då så snart som möjligt att utreda ditt klagomål och återkoppla till dig om åtgärder.

Rektor  
Catarina Möllberg – Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Mobil: 070-88 99 628
Växel: 010-20 70 777

2. Anmälan till huvudmannen 
Om du inte tycker att skolan gör det den ska trots att du har tagit upp ditt missnöje och lämnat in klagomål kan du göra en skriftlig anmälan till Entréskolans huvudman. Huvudmannen kommer då att utreda ditt klagomål och vidta de åtgärder som krävs utifrån vad som kommit upp utifrån utredningen. 

Kontaktformulär till huvudmannen


Log in

create an account