Arbeta hos oss

Lediga jobb på Entréskolan

Vad kul att du är intresserad av att jobba med oss!

Vi tar gärna emot såväl ansökningar till tjänster som vi annonserar om just nu som spontana ansökningar i väntan på att vi har en tjänst att erbjuda. Ibland dyker det upp en ledig tjänst, i synnerhet inför nytt läsår, och då är det bra om du redan finns med i våra rullor.

Lärare

Vi söker i första hand behöriga lärare och gärna med flera ämneskombinationer men har även dörren öppen för dig som har erfarenhet som lärare men ännu kanske inte är helt klar med dina studier men ändå känner att läraryrket är yrket för dig och du är redo att sätta upp en plan för att nå behörighet.

På Entréskolan ser vi läraren som den viktigaste resursen för våra elevers lärande. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med ungdomar på grundskolan. Entréskolans estetiska arbete genomsyrar hela skolåret och som personal på Entréskolan är alla delaktiga och hjälper till vid olika estetiska arrangemang såsom föreställningar, slutprodukter, öppet hus mm. Förutom de estetiska arbetet är läsåret indelat i ämnesintegrerade arbetsområden där undervisningen planeras tillsammans av lärarna runt en grupp elever. Som lärare på Entréskolan är det därför viktigt att du trivs i en roll där samarbete utgör en central del. Som person trivs du i ett uppdrag där du har ett stort eget ansvar och ges utrymme att ta många egna initiativ men även kan lyssna in och samarbeta med andra. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer och angreppssätt. En stor del av arbetet sker med digitala verktyg. Ett plus är om du har intresse eller erfarenhet av någon estetisk uttrycksform.

Vi söker dig som:

- är intresserad av att arbeta ämnesintegrerat och med olika estetiska uttrycksformer
- har datavana och vilja/erfarenhet av att arbeta med datorn som verktyg i det pedagogiska arbetet
- har en positiv syn på alla elevers förmåga att lyckas
- har ett stort engagemang samt är drivande och initiativrik
- har stor förmåga att kommunicera med elever och föräldrar på ett lösningsfokuserat sätt.

Utbildning

Du innehar relevant utbildning och erfarenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vilja att arbeta med ämnesintegration i ett aktivt lärande med datorn som pedagogisk verktyg.

Lön, ersättning och förmåner

Kollektivavtal - mellan Almega och fackförbunden Lärarförbundet, Lärarnas riksförbund, kommunal och Unionen.
Tjänstepension (ITP-avtalet) TGL,
Tjänstegrupplivförsäkring
Trygghetsförsäkring, TFA,
Omställningsavtalet SAF-PTK
Friskvårdsbidrag

Tjänstgöringsgrad kan diskuteras utifrån personligt intresse och ämneskombination. Provanställning tillämpas första terminen.

Annan personal

På Entréskolorna har vi givetvis inte bara lärare utan även andra tjänster som är en viktig del för skolan. Hos oss arbetar såväl personal inom skolledning, elevhälsa, SYV, måltid, fastighet, resurslärare mfl.

Vi söker i första hand dig som har adekvat utbildning för den tjänst du är intresserad av och gärna i kombination med annan kompetens som behövs i skolan.

På Entréskolan är all personal en viktig del för elevernas lärande och hos oss är våra elever allas ansvar oavsett vad man arbetar med. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med ungdomar på grundskolan. Entréskolans estetiska arbete genomsyrar hela skolåret och som personal på Entréskolan är alla delaktiga och hjälper till vid olika estetiska arrangemang såsom föreställningar, slutprodukter, öppet hus mm. Förutom de estetiska arbetet är läsåret indelat i ämnesintegrerade arbetsområden där undervisningen planeras tillsammans av personalen runt en grupp elever. Det är därför viktigt att du trivs i en roll där samarbete utgör en central del. Som person trivs du i ett uppdrag där du har ett stort eget ansvar och ges utrymme att ta många egna initiativ men även kan lyssna in och samarbeta med andra. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer och angreppssätt. En stor del av arbetet sker med digitala verktyg. Ett plus är om du har intresse eller erfarenhet av någon estetisk uttrycksform.

Vi söker dig som:

- är intresserad av att vara en viktig person och en del av vårt team på Entréskolan med fokus på elevernas lärande och utveckling
- har datavana och vilja/erfarenhet av att arbeta med datorn som verktyg i ditt arbete
- har en positiv syn på alla elevers förmåga att lyckas
- har ett stort engagemang samt är drivande och initiativrik

Utbildning

Du innehar relevant utbildning och erfarenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vilja att arbeta som en lagspelare tillsammans med oss.

Lön, ersättning och förmåner

Tjänstepension (ITP-avtalet) TGL,
Tjänstegrupplivförsäkring
Trygghetsförsäkring, TFA,
Omställningsavtalet SAF-PTK
Friskvårdsbidrag

Tjänstgöringsgrad kan diskuteras utifrån personligt intresse och ämneskombination. Provanställning tillämpas de första 6 månaderna.

Entréskolan Enköping

Entréskolan Eskilstuna

Entréskolan Stockholm

Entréskolan Västerås

Entréskolan Örebro

Skicka ansökan till: rekrytering.orebro@entreskolan.se

Entréskolan Uppsala - Ny HT25

Skicka ansökan till: rekrytering.uppsala@entreskolan.se

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss på Entréskolan i x. Vi har för närvarande inga lediga tjänster men vi tar gärna emot din spontanansökan och inom kort kanske har vi en tjänst som vi kan erbjuda dig. Skicka in ditt CV och personligt brev redan idag så kommer du med i våra rullor. Vem vet? Det kanske blir snarare än vad både du och vi tror!